Olet kuullut LinkedIn:istä ja sinulla on mahdollisesti profiilikin olemassa. Hyödynnätkö LinkedIniä täysipainoisesti yrityksesi markkinoinnissa ja myynnissä?
Myynti on siirtynyt verkkoon, mikä tarkoittaa sitä, että suurin osa kontaktoinneista on siirtynyt verkkoon, ennen kuin potentiaalinen asiakas on kertaakaan livenä yhteydessä palveluntarjoajaan.
- Tutkimusten mukaan henkilöstön aktivointi, asiantuntijuuden nostaminen keskiöön ja asiakkaiden tuominen esille LinkedInissä tuovat merkittävästi voimavaroja ja näkyvyyttä organisaatiolle.
- Kommunikointi, viestintä, markkinointi ja myynti on yhä enemmän siirtynyt LinkedIniin/ sosiaaliseen mediaan / verkkoon.
- Sosiaalinen media on yhä tärkeämmässä roolissa asiantuntijuuden nostamisessa potentiaalisten asiakkaitten tietoisuuteen.
- Myyntiä ja markkinointia tehdään vahvemmin digitaalisten kanavien kautta.
- LinkedIn on yksi maailman kasvavimmista brändeistä (Top 10)
- 80% B2B-markkinoinnin ammattilaisista käyttää mieluiten markkinointibudjettiaan LinkedIniin verrattuna muihin markkinointikanaviin
Tuntuuko, että yritykselläsi ei ole sisältöä jaettavaksi tai et tiedä miten saisit palvelujasi näkyviin oikealle kohdeyleisölle?
Envision koulutukset sopivat erityisesti B2B-yrityksille ja organisaatioille, jotka haluavat aktivoida henkilöstöään, kasvattaa myyntiään ja saada näkyvyyttä palveluilleen omassa kohderyhmässä.
Räätälöityjemme koulutuksiemme avulla parannat tuotteittesi tai palvelujesi näkyvyyttä sosiaalisen mediassa ja opit käyttämään LinkedIniä tehokkaana myynnin työkaluna. Näytämme miten hyödynnät henkilöstöäsi, yhteistyökumppaneitasi ja asiakkaitasi modernissa markkinoinnissa.
LinkedIn on johtava ammattilaisten B2B-sosiaalinen media.
LinkedIn on tärkeä kanava työnhakijalle ja rekrytoijalle. Jopa 90% työnhakuprosesseista henkilökohtainen LinkedIn-profiili tarkastetaan.
LinkedInin kasvun myötä siitä on tullut myös yksi kattavimmista asiantuntijaverkostoista ja työntekijälähettilyyden myötä myös yksi kustannustehokkaimmista kanavista markkinoida yritystä ja sen asiantuntijuutta, sekä palveluja.
B2B-ostajista 80% löytää myyjän itse.
LinkedIn on tänäpäivänä myös yksi kustannustehokkaimmista myynnin (Social Selling) työkaluista, joten sitä käytetään aktiivisesti asiakkaiden kylmäkontaktointiin ja sitouttamiseen, sekä asiantuntijuuden levittämiseen.
Myyjän pitää päästä vaikuttamaan ostoprosessiin ennen kontaktointia.
LinkedInissä on mahdollisuus markkinoida yrityksenä ja yksilönä. Markkinoinnin trendi vie markkinointia enemmän asiantuntijoiden suuntaan. Yrityksen palveluista ja osaamisesta halutaan kuulla enemmän asiantuntijoilta.
B2B ostoprosessi sisältää keskimäärin 5 päätöksentekijää.
Sisällöllä on valtava merkitys nykypäivän markkinoinnissa. Sisällöntuotannon on oltava auttavaa, sitouttavaa ja mielenkiintoista. Jokaisella yrityksellä ja sen henkilöstöllä on asiantuntevaa, sekä mielenkiintoista sisältöä.
Kaikki LinkedIn palvelumme räätälöidään yrityksen tarpeisiin sopivaksi.
- Koulutukset
- Workshopit
- Verkkokoulutukset
- Puheenvuorot
- Konsultaatiot
LinkedIn koulutuksen sisältöaiheita
- Henkilöbrändäys LinkedInissä
- Yrityksen brändinäkyvyyden tehostaminen
- LinkedIn-yrityssivun luonti ja optimointi
- Menestyvä inkedIn-profiili
- Helppo ja tehokas LinkedIn-käyttäytyminen
- Miksi ja miten perustaa Linkedin-ryhmä
- Miten saat lisää seuraajia LinkedIn-sivullesi
- Minkälaiset julkaisut toimivat parhaiten
- Mitä sisältöä jaat ja miten usein
- Maksullinen VS Ilmainen LinkedIn – Hyödyt
- Miten saat kotisivuillesi lisää kävijöitä
- Miten osallistat ja ohjeistat henkilöstön aktivoitumaan LinkedInissä
- Työntekijälähettilyys Linkedinissä
- Miten saat sisällöllesi, palveluillesi ja tuotteillesi kohdistettua näkyvyyttä
- Tehokas LinkedIn-mainonta ja sponsoroidut sisällöt
- Miten käytät LinkedIn:iä rekrytoinnissa
- Miten käytät LinkedIn:iä myynnin työkaluna (Sales navigator)
- Miten löydät potentiaaliset asiakkaasi verkosta
- Miten kontaktoit asiakkaitasi Suomesta ja ympäri maailmaa
- Miten luot työnantajakuvaa LinkedIn:in avulla
- Miten ja miksi verkostoidut LinkedInin avulla
Esimerkkejä koulutuksista
1. Yrityksen myynnin tehostaminen
Myyntitiimin tehokoulutus Linkedinin käyttöön.
- Workshop/koulutus/luento
- Koulutustapa: Konkretia ja arkijärki
- Kesto: 1h, 2h,4h tai 8h
- Koulutus mahdollinen myös etänä
- Mahdollisuus videoida koulutus myöhempää käyttöä varten
- Also in English
- Hinta: Kysy tarjous lomakkeella
- Kaikki koulutukset räätälöidään asiakkaan toiveiden mukaiseksi
Esimerkkisisältö:
- Sosiaalinen myynti maalaisjärjellä
- Myynnin motivointi ja innostaminen LinkedIniin
- Tehokas myyntistrategia LinkedInissä
- LinkedIn-profiilit helposti kuntoon
- Myyjän helppo sisällöntuotanto
- Löydä liidejä ja kontaktoi uudella tavalla
- Sähköpostin, puhelun ja LinkedInin yhdistäminen moderniksi myyntityökaluksi
2. Näkyvyyttä yrityksen tuotteille tai palveluille
Yrityksen markkinointi LinkedInissä
- Workshop/koulutus/luento
- Koulutustapa: Konkretia ja arkijärki
- Kesto: 2h,4h tai 8h
- Koulutus mahdollinen myös etänä
- Mahdollisuus kuvata koulutus myöhempää käyttöä varten
- Also in English
- Hinta: Kysy tarjous lomakkeella
- Kaikki koulutukset räätälöidään asiakkaan toiveiden mukaiseksi
Esimerkkisisältö:
- Yritys-sivun optimointi
- Sisältökalenteri
- Henkilöstön aktivointi
- Kustannustehokas LinkedIn-markkinointistrategia
- LinkedIn-mainonnan ABC
- Seuranta ja analytiikka
- Yrityksen sisällöntuotanto
- LinkedIn-profiilien optimointi
- Rekrytointimarkkinointi
- Kotisivujen ja LinkedIn:in vuorovaikutus
3. Henkilöstö yrityksen markkinoinnin kärkenä
Työntekijälähettilyys (Employee Advocacy) LinkedInissä
- Workshop/koulutus/luento
- Koulutustapa: Konkretia ja arkijärki
- Kesto: 1h, 2h,4h tai 8h
- Koulutus mahdollinen myös etänä
- Mahdollisuus kuvata koulutus myöhempää käyttöä varten
- Also in English
- Hinta: Kysy tarjous lomakkeella
- Kaikki koulutukset räätälöidään asiakkaan toiveiden mukaiseksi
Esimerkkisisältö:
- Henkilöstön motivointi ja innostaminen
- Henkilöstön sisällöntuotantostrategia
- LinkedIn-profiilien optimointi
- Asiantuntijan helppo ja tehokas sisällöntuotanto
- Esimerkkejä toimivista sisällöistä: Kuvat, blogit, audio, videot jne.
- Työntekijälähettilyysohjelmistojen käyttö
LinkedIn profiili
Miltä näytät verkossa? Googleta itsesi ja katso miltä näytät. Usein ensikohtaamisemme tapahtuu verkossa, emmekä anna itsestämme kovinkaan mairittelevaa kuvaa.
Useasti LinkedIn profiilisi määrittelee myös ammatillisen profiilisi ja on tärkeä osa henkilöbrändiäsi.
Voit menettää asiakkaita tai unelmiesi työn, jos LinkedIn-profiilisi ei ole kunnossa.
Älä enää mieti, vaan tuunaa LinkedIn-profiilisi sen ansaitsemalle tasolle. Olet huippuammattilainen ja ammatillinen osaamisesi pitää tulla esiin verkossa(kin).
Kysy LinkedIn-profiilin optimointipalvelua, analyysia tai ohjevideota lomakkeella, sähköpostilla tai puhelimitse.
Teemme myös räätälöityjä videokoulutuksia isommallekin työporukalle.
Lue blogistamme vinkit menestyvään LinkedIn-profiilikuvaan.
Pyydä tarjous
Palautteita LinkedIn-koulutuksistamme
”Superhyvä koulutus! Minulle selkeni paljon nykypäivän B2B-markkinoinnista.”
”Kouluttajan lähestymistapa markkinointiin oli selkeä ja ymmärrettävä”
”Vihdoinkin ymmärrän miten yritykseni kannattaa markkinoida”
”Mukava tunnelma, rentoa, mutta paljon asiaa”
”Innostuneisuus tarttuu, kiitos”
”huh huh, paljon on uutta maailmalla”
”Käytännönläheinen ote”
”Kouluttajan kokemus ja tietotaito näkyy.
”Antaa perspektiiviä ja ideoita omalle yritystoiminnalleni.”
”Kurssin sisältö oli odotuksiani vastaavalla tasolla, siinä käytiin kaikki se olennainen läpi mitä profiileissa (oma + yritys) täytyy olla + mainostaminen jne…”
”Kouluttaja sai omalla selkeällä ja positiivisella esiintymisellä asiat kerrottua siten, että varmasti kaikki kurssilla olleet ymmärsivät sanoman.”
”Kurssi oli erinomainen ja voin suoritella sitä myös muille LinkedIn käyttäjille.”
Rami koulutti alkuvuonna DB Schenkerin myyntiorganisaatiolle LinkedIniä myynnin näkökulmasta katsottuna. Ensin hän teki meille räätälöidyn vakuuttavan LinkedIn-opasvideon, jonka avulla parantelimme profiilejamme ja tutustuimme tarkemmin LinkedIn-maailmaan. Sen jälkeen Rami piti käytännönläheisen koulutuksen antaen työkaluja myyntityöhön sekä vinkkejä verkostojen hallintaan. Rami teki koulutuksesta selkeän ja mielenkiintoisen paketin, iso kiitos siitä! Jälkikäteen on ollut myös mukava huomata, että moni käyttää LinkedIniä aiempaa rohkeammin eli koulutus täytti hienosti sille asetetut tavoitteet.
– Jonna Stenberg, Marketing Manager, Schenker Oy
Ramin vetämä LinkedIn workshop oli tiimimme mielestä inspiroiva. Tärkeintä antia oli julkaisemiseen rohkaisu niin jokaiselle henkilökohtaisesti kuin yrityksenkin nimissä. Saimme vinkkejä siitä mikä julkaisuissa toimii ja sitä myötä itsevarmuutta postausten tekoon. Rami on niin valoisa ja mutkaton persoona, että workshopissa tuli myös naurettua paljon ja aika meni kuin siivillä.
– Katriina Halme, markkinointipäällikkö, Kauppakeskus Kaari
MetGen on Euroopan Komission Horizon2020 projektinsa yhteydessä saanut valita haluamaansa liiketoimintaa edistävää valmennusta Euroopan Unionin hyväksymiltä asiantuntijoilta.
Tässä yhteydessä tehdyn kartoituksen pohjalta valitsimme Rami Salomaan valmentamaan yrityksemme henkilöstöä sosiaalisen median valjastamisessa yrityksen markkinointiin. Rami on erinomaisen mukaansatempaavalla tavalla saanut osallistettua henkilöstömme toimintaan. Rami siirtää vahvan kokemuksensa osallistujille henkilökohtaisen kohtaamisen kautta: vaikka kokonaisuus sisältä itse-ja videopohjaista oppimista se ottaa hienosti huomioon yksilölliset tarpeet ja aikataulut häiritsemättä yrityksen ydintoimintoja. Sosiaalisen median käytössä markkinoinnin työkaluna on tärkeää ymmärtää miten sitä hallitaan ja ohjataan, mutta samalla antaa myös yksilöille vapautta tuoda itsensä esiin ammattilaisena ja yrityksen keulakuvana. Näin tärkeässä asiassa suosittelen lämpimästi ammattilaisen ohjausta. Tässä Rami on mies paikallaan.
– Matti Heikkilä, CTO, MetGen Oy
”Kartoita, suunnittele ja toimi. Digimarkkinoinnin asiantuntemusta Ramilta löytyy rautalanka-malliin väännettynä. Konsultaatio ei jää vain pintapuoliseksi vaan siirtyy konkreettiseksi ja systemaattiseksi toiminnaksi.”
– Johannes Setänen, markkinointipäällikkö, VMP Group
Rami kävi avaamassa Steveco Oy:n myyntijengille ja esimiehille LinkedInin ja muun sosiaalisen median saloja. Ramin tapa kouluttaa on elävä, helposti ymmärrettävä ja mukaansa tempaava. Kukaan koulutetuistamme ei voi enää väittää, ettei tiedä tai ymmärrä aiheesta mitään. Jopa ajatus ”Ei somessa ainakaan ahtauspalveluja myydä” alkoi himmetä.
Kun etsitte sopivaa henkilöä opastamaan henkilöstöä LinkedInin ja muiden kanavien maailmaan, suosittelen lämpimästi Ramia siihen tehtävään.
– Elina Harjama, Information manager at Steveco Oy

Kouluttaja
Rami Salomaa on digitaalisen markkinoinnin asiantuntija, joka on syventynyt sosiaalisen median mahdollisuuksiin. Hän toimii Euroopan komission liiketoimintavalmentajana ja on useita menestyneitä markkinointikampanjoita. Rami on myös vastannut lukuisten yritysten digimarkkinoinnista ja sisällöntuotannosta, erityisesti asiakasviestinnän ja myynnin näkökulmasta. Rami on suosittu kouluttaja käytännönläheisyytensä takia.

LinkedIn tilastoja
- Maailman suurin ammattilaisten verkosto
- Yli 400 miljoonaa käyttäjää
- Suomi: yli 900000 käyttäjää
- 1/3 maailman ammattilaisista omistaa LinkedIn-profiilin
- 35% käyttäjistä on Linkedinissä päivittäin
- Päivittäin LinkedIn-profiileja katsotaan yli 25 miljoonaa kertaa
- 41% käyttäjistä käyttää Linkediniä mobiililaitteella