Menestyvä LinkedIn-profiili – 10 vinkkiä

Menestyvä LinkedIn-profiili

Pitämällä huolen omasta verkkonäkyvyydestäsi, voit tuoda esille omaa asiantuntijuuttasi, kasvattaa verkostojasi ja menestyä paremmin työssäsi.

Ammatillinen verkkonäkyvyytesi on tärkeää sekä itsesi että yrityksesi kannalta.

Henkilökohtaista brändiä ja asiantuntijuutta rakennetaan yhä enemmän verkossa. Riippumatta siitä, oletko opiskelija tai yrityksen johtotehtävissä, on henkilökohtaisen ammatillisen brändin rakentaminen verkkoon tärkeää.

LinkedIn-profiili = Henkilökohtainen ammatillinen verkkonäkyvyytesi

  • LinkedIn-profiili on enemmän kuin sähköinen CV. Se on itsesi ja yrityksesi tehokas myynti- ja markkinointikanava sekä sähköinen käyntikortti
  • Tavoitat LinkedInistä yrityksesi nykyiset ja potentiaaliset asiakkaat
  • LinkedIn on toimialasi tietopankki
  • LinkedIn-profiilisi on usein ensikontakti uusiin ihmisiin ja yrityksiin
  • LinkedIn on tehokas tapa kontaktoida ja myydä
  • Löydät tietoa asiakkaistasi ja kilpailijoistasi
  • LinkedIn on merkittävä rekrytointikanava, jossa erotut muista työnhakijoista

Mitä jos et panosta LinkedIn-profiiliisi?

  • Voit menettää unelmiesi työn
  • Menetät asiakkaita kilpailijoillesi
  • Et ole uskottava verkossa
  • Et saa asiantuntijuuttasi esille
  • Yrityksesi ei saa tietotaitoaan esille
  • Annat huonon ensivaikutelman
  • Et hyödynnä mahdollisuutta verkostoitua
  • Et ole löydettävissä

10 vinkkiä LinkedIn-profiiliin?

  1. Profiilikuva. Täytä kuva päällä.
  2. Erotu työnimikkellä. Lisää kuvaavia sanoja nimikkeeseen
  3. Tiivistelmä: Napakka, aito ja rehellinen kuvaus itsestäsi
  4. Optimoi profiilisi: Lisää relevantteja hakusanoja
  5. ”Rikasta” profiiliasi: Lisää kuvia, linkkeja tai videoita
  6. Lisää taitoja 10-20 kpl
  7. Anna hyvän kiertää: Anna kehuja taidoista (endorsments) ja suosituksia – Saat takaisin
  8. Yksilöity osoite: Esim. https://fi.linkedin.com/in/ramisalomaa
  9. Lisää puhelinnumero
  10. Täytä profiilin jokainen mahdollinen osio


Rami SalomaaKirjoittaja Rami Salomaa on digitaalisen markkinoinnin kouluttaja, joka on tehnyt sosiaalisen median markkinointia ensimmäisten joukossa Suomessa. Rami on vastannut lukuisten yritysten markkinoinnista ja sisällöntuotannosta erityisesti asiakasviestinnän ja myynnin näkökulmasta. Hän on syventynyt LinkedInin juuri yrityksille tuomiin mahdollisuuksiin. 

 

 

LinkedIn koulutus yrityksellesi?  Lue lisää envisio.fi/linkedin-koulutus

LinkedIn: www.linkedin.com